Estas en » Blog de muntanya » Inicio
Thursday 22 de February de 2007, 00:04:44
SERRA DE VERD
Tipo de Entrada: CUADERNO

Per fi la neu ha arribat !!!

En silenci, sense massa repercusió mediàtica ha nevat. Sort d'això perquè ja pensava que la temporada seria un nyap però crec que amb aquesta neu, poden haver-hi uns quants dies per disfrutar-la.

Així que veiem com nevava i que durant el diumenge es presentava una petita clariana de bon temps vaig decidir agafar les raquetes, piolet, grampons, etc..., per anar cap a la zona de Pedraforca o els seus voltants. Tot depenia de com estigués el temps i el panorama de neu.

Un cop a Gósol i mirant el Pedraforca per la part del darrera, vaig decidir anar cap a una altra zona ja que els núvols i la neu feien acta de presència a la  part alta i no semblaven tenir masses ganes de marxar. Així que vaig decidir anar cap a la Serra de Verd i els seus entorns sorprenents. De camí cap allà vaig trobar, com no, gent d'aquest gran club anomenat Madteam, en Carles i la Soledad. Ells també anaven cap aquella zona i  junts vam anar cap al Coll de la Mola on vam deixar el cotxe i ens vam posar les raquetes ja de bon principi.

Un cop equipats i amb la panxa plena, vam començar a pujar cap al Cap de Verd pel camí clàssic. La neu es trobava present a tot el camí fins al cim i no hi havia cap traça més que la que deixavem nosaltres i la fauna. Després de les diferents sortides i amb la passió que em crea la fauna i els ocells, arribes a identificar les petjades de gran part d'ells i crea un joc constant que t'acaba enganxant.

Així que xino xano vam arribar a dalt de tot, la boira ens va acompanyar a l'últim tram, però com art de màgia va marxar i vam poder veure el bonic paisatge que ens envoltava.

De baixada, vam decidir tornar pel mateix recorregut, seguint la traça creada i arribant de nou al cotxe. D'allà vam baixar fins a Gòsol on ens vam separar fins un altre.

Fins aviat companys !!

añadir nuevo comentario

Kayak | Prepirineo - Pantà de Canelles
Les parets de Finestres
Tipo de Entrada: RESEÑA

Les parets de Finestres són un conjunt de crestes estretes i verticals que formen un formació geològica molt interessant i fascinant. Es troben situades al pantà de Canelles prop del poble de Finestres. La sortida combina el kayak pel pantà de Canelles i una petita excursió fins l'esglèsia de Sant Vicenç situada enmig d'aquest conjunt de parets. Dificultat baixa i per totes les edats.

Anant cap a les parets de Finestres

Entrant a una petita cova

Església de Sant Vicenç

Final de la jornada. Una manera diferent de veure les coses que ens envolten

La sortida s'inicia des de l'embarcador d'ADPAN, al què s'hi arriba un cop travessada la presa del pantà i un túnel que s'inicia després. Un cop a l'embarcador ens ficarem tota l'equipació necessària i ficarem el kayak a l'aigua per començar a remar direcció a les parets de Finestres.

La sortida no té cap dificultat i el trajecte de navegació fins les parets és curt. El ritme pausat amb que transcorrem l'entorn del pantà ens permet  contemplar d'una manera diferent i sense cap pressa els paisatges que l'envolten. Aquest en funció del seu estat ens anirà oferint diferents vistes i possibilitats de gaudir-lo ja que la variabilitat del nivell de l'aigua fa que apareguin i desapareguin  diferents formacions rocoses i coves en les quals podrem entrar.

L'arribada a les parets de Finestres ens permet endinsar-nos al seu interior i travessar els estrets que formen i pels quals passa l'aigua quan el nivell del pantà és elevat. Des d'aquí desembarquem i anem seguint un petit recorregut, força fresat i amb alguna fita, que ens farà arribar en poca estona al l?església de Sant Vicenç.

Una vegada descansats i havent gaudit de la vista, desfem el camí recorregut fins arribar de nou als kayaks. Un cop embarcats i amb tota l?equipació col·locada, continuem la sortida endinsant-nos per un braç situat a Oest que ens portarà per diferents estrets i algun barranc. En aquest punt és on millor podrem gaudir de la tranquil·litat i el silenci de la zona.

Un cop arribat al final del braç, iniciarem el retorn cap a l'embarcador pel mateix camí seguit.

Per més informació podeu visitar la pàgina www.kmr.es

i preguntar per en Xavi. Molt bona gent i molt enrollats.